Урок математики 6 класс
Розв'язування вправ на ділення дробів




2013-12-04 / 21:22:43

УРОК №46

Тема. Розв'язування вправ на ділення дробів

Мета. Учити учнів розв'язувати задачі на ділення дробів і знаходити число за даним значенням його дробу, число за його відсотками; продовжувати формувати вміння та навички учнів розв'язувати приклади на всі дії зі звичайними дроба­ми. Виховувати охайність, розвивати логічне мислення.

Тип уроку. Комбінований урок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

Учні-сусіди обмінюються зошитами. Учитель диктує правильні відпові­ді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності, роблять виправлення.

II. Актуалізація опорних знань.

Математичний диктант.

Учитель диктує завдання на два варіанти. Учні записують відповіді до завдань свого варіанту на окремих аркушах, які потім здають учителеві для перевірки.

1. Продовжте речення: «Взаємно оберненими числами називають два чис­ла, добуток яких дорівнює...»

[Для дробу із чисельником а і знаменником с оберненим буде дріб...]

2. Запишіть число, обернене до [7].

3. Запишіть число, обернене до 6 .

4. Запишіть число, обернене до .

5. Запишіть число, обернене до 1 .

6. Знайдіть добуток числа і числа, оберненого до нього.

7. Знайдіть від числа 28 .

8. Знайдіть від числа 45 .

9. Замініть добутком частку від ділення у на 2 .

10. Знайдіть частку від ділення на .

11. Поділіть 17 на .

III. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

1) У класі навчається 18 дівчаток. Це становить кількості всіх учнів. Скільки учнів навчається в класі?

1) 18 : 3 = 6 (уч.)

2) 6 · 5 = 30 (уч.)

Запишемо даний розв'язок, використовуючи числовий вираз

18 : 3 · 5 = (18 : 3) · 5 = · 5 = = 18 · = 18 : = 30.

Правило знаходження числа за його дробом.

Висновок. Щоб знайти число за значенням його відсотків, треба:

· записати відсотки дробом;

· поділити значення відсотків на цей дріб.

 

2) Розчистили від снігу ковзанки, що становить 800 м2. Знай­діть площу ковзанки.

3) Задача. Житом засіяно 2 400 га, що становить 0,8 усього поля. Знай­діть площу поля.

4) Задача. Маса сушеної риби становить 55 % маси свіжої риби. Скільки треба взяти свіжої риби, щоб дістати 231 кг сушеної риби.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Письмово: №№ 518, 520, 522, 523, 525, 527

V. Підсумки уроку.

Учитель.

1. Як знайти число за значенням його дробу?

2. Як знайти число за його відсотками?

VІ. Пояснення домашнього завдання.

п. 15. №№ 519, 521, 524, 528.